Loopend Vuurtje reizen met thema: Sneeuwwandelen
Sneeuwwandelen is een hele bijzondere ervaring en niet moeilijk. Je loopt op de sneeuwschoenen zo weg want het vergt geen speciale techniek. Ook hoef je er geen speciale kleding voor aan te schaffen. Wel hebben we een paar tips. Lees hierover meer in ons artikel kleding voor sneeuwwandelen. Verder hebben we ook leuk artikeltje over de geschiedenis van de sneeuwschoen.
Een sneeuwwandel groepsreis is erg populair. We zien velen elk jaar terugkomen. We hebben vijf sneeuwwandel-bestemmingen: Bregenzerwald (Voralberg) en Wildschönau (Tirol) in Oostenrijk. De Lüsner Alm en Val di Funes, beiden in de Dolomieten, Italië. En onze nieuwe bestemming: Innerkrems in Karinthië, Oostenrijk.
Als zesde bestemming is Zuid-Duitsland toegevoegd, het Bayerische Wald.
We gaan hier winterwandelen. Dat is wandelen op grotendeels geprepareerde winterwandelwegen. We dragen alleen onze bergschoenen. Dus zonder sneeuwschoenen.
Enkele reacties van reizigers uit ons gastenboek:
"Van 9 tot 16 februari heb ik, samen met Ria Voskamp en natuurlijk nog 7 medelotgenoten mij een week mogen vermaken in de sneeuw, Val di Funes … heerlijk een weekje wandelen in de sneeuw of gesneeuwwandeld. Zo mooi, foto’s waarvan de onderste helft sneeuwwit en de bovenste helft ‘Kaizerswether’ blauw waren. Wandelen op geprepareerde sneeuwwandelpaden en of eigen pad maken in de verse sneeuw. Alles was mooi, leuk, uitdagend.
Het hotel was heel goed, nog nooit in zo’n grote kamer geslapen, het eten voortreffelijk en je kon een lunchpakket maken, zo veel als je zelf wilde. Je moest het alleen zelf dragen … dat was wel een beetje jammer, haha.
Linda had het perfect geregeld, de juiste sneeuw besteld en de wandelpaden goed uit gezocht. De reis was een try-out (februari 2019) voor het gebied. Nou, hij mag er in blijven …"
- Sneeuwwandelen Val di Funes / Villnösstal
"Net terug van sneeuwwandelen in Bregenzerwald, wat een fantastische ervaring. Omdat het mijn eerste sneeuwwandelreis was, had ik de rab-variant geboekt en dat was een goede keuze. Ca 4 uur per dag wandelen, tussendoor horeca om te genieten van heerlijke “strudels en kuchen”, relaxt wandelen, afdalen door de sneeuw vond ik geweldig. Prima begeleiding door Leen, leuke groep, een aanrader!"
- Sneeuwwandelen Bregentzerwald, Oostenrijk